Monday, January 12, 2015

Destination Beaver Lake

The first week of January has been clement and offered us a nice sky and some time on the field. After Landing Bluff, we jumped again on a helicopter and left a bit further away: to Beaver Lake.
The gear to install remains the same, but the landscape is completely different.

To get to Beaver Lake, we make a first stop to Sanson Island, where the helicopters have to refuel. Then we start our journey inland, in the whiteout. The white landscape which scares so much the pilots.
After three hours of flying, a first peak appears in front of us: The Prince Charles Mountains. We put us deeper into a gorge and after few minutes we spot our GPS antenna.

Working there won't be easy because of the weather conditions: a lot of wind and the squirrels flying over our heads. But after few minutes our GPS announces the verdict:  8 satellites are visible !

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La première semaine de Janvier a été clémente et nous a offert un beau ciel et du temps sur le terrain. Après Landing Bluff nous avons pu resauter dans un hélico et repartir cette fois ci un peu plus loin. Sur Beaver Lake.
L'équipement à installer reste le même, mais le paysage à contempler est complètement différent.

Pour ce rendre à Beaver Lake, nous faisons une première escale à Sanson Island, où les hélicoptères refont le plein: c'est ensuite que l'on bifurque vers le continent, en traversant la plateforme Amery. Le grand blanc, whiteout qui effraie tant les pilotes. Après trois heures de route, un premier sommet montre le bout de son nez: les "Prince Charles Mountains". Nous nous enfonçons dans une gorge et au bout de quelques minutes nous apercevons notre GPS.
Le travail sera compliqué à cause des conditions météo: beaucoup de vent et des écureuils au dessus de nos têtes. Mais en quelques minutes notre GPS nous annonce le verdict: 8 satellites en visibilité !

GPS set up on Beaver Lake


The team refuelling on the way to Beaver Lake




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